03 november 2008

Odramatiskt

Nu har jag sprutat med Puregon i fem dagar och imorgon är det kontroll på kliniken. Som tidigare känner jag inte av några biverkningar överhuvudtaget och förutom på morgonen, när det är dags för sprutorna, glömmer jag oftast helt av att jag är mitt i en ivf-process. Mer odramatiskt än så här kan det knappast vara.

Jag inser att jag har en enorm tur som har en kropp som inte märker att den hormonbombas. Under det senaste halvåret har den fått Clomifen, Synarela, Gonal-F, Progynova, Utrogest, Decapeptyl och Puregon. Shit liksom! Jag har snart plöjt igenom klinikens hela medikamentlista! Och känner inte ett dugg. Jag antar att det är bra. Hoppas bara att kroppen fattar när det är dags att sätta fart och producera egna hormoner.

Men nu närmar sig allvaret. Så håll tummarna för att jag har precis lagom många äggblåsor på morgondagens vul, så är ni snälla!

2 kommentarer:

zygoten sa...

Håller tummarna för ditt VUL i morgon. Jag gör också VUL i morgon, men dag 8. Lycka till för oss! /z

Eludie sa...

Jag kommer att hålla mina tummar!