27 november 2008

Blodprov och vul

I morse var det dags för klinikbesök. Jag lämnade blod och fick sedan vänta i en evighet på att få komma in till läkaren. Väl på plats i gynstolen konstaterade hon att slemhinnan bygger upp sig fint och att det redan finns gulkroppscystor - vilket är bra efterssom kroppen då börjat tillverka eget graviditetshormon (måste väl vara progeteron?). Hon hittade en liten prick som var 1,2 mm stor och skickade sedan hem mig med orden: "Nu avvaktar vi resultatet av blodprovet. Allt ser bra ut, men är du inte gravid så får du komma tillbaka för FET i januari." Vadå? Vadå "inte gravid"? Jag har två positiva test och vulet tyder på graviditet, är det ändå inte säkert att jag är gravid? Tänkte jag. Men sa inte. Man vill ju inte vara besvärllig. Eller otålig.
Icke det minsta tåligt väntade jag, och väntade och väntade... Strax innan kl 16 ringde det äntligen en dam som gratulerade hjärtligast till graviditeten! :-) Hurra! Hon sa att jag redan nu hade väldigt fina värden (vad det nu innebär?) och bokade in mig för nästa vul och blodprov 8 december. Då kan man se mer. Kanske till och med ett litet hjärta?

Nu. Nu måste jag nog börja tro på att jag faktiskt är gravid. Gravid. :-)

4 kommentarer:

zygoten sa...

Du hade ju aldrig behövt tvivla. Stort grattis igen! Värdet hon pratar om är säkert ditt Hcg. Fortsatt lycka till nu. /Kramar Z

MochM sa...

Tjohooo! Är så glad för er skull.
Tackar också för inlägget i min blogg och konstaterar att du har samma kassa ordvitshumor som jag. Haha. Jag skrattade.
Må bäst!

MochM sa...

Hej där!
Nu var det flera dagar sen man hörde något här, hoppas att du mår finfint! Det är jag säker på att du gör och att du haft en härlig adventshelg.
m.

Anonym sa...

Ha ha, ja NU är det faktiskt på tiden att du börjar tro på att du är gravid! Du ÄR gravid:-)
Kram