04 november 2008

Ropa hej...

...innan man är över bäcken, ska man som bekannt inte.
Jag skröt om mina uteblivna biverkningar igår och i natt hamnade jag naturligtvis i den där bäcken som jag hoppade över. Dvs jag insåg att jag fått min första biverkning. Torra ögon. Jo, det måste väl ha med torra slemhinnor att göra? Jag har inte ens läst biverkningslistan för Puregon, men torra slemhinnor känns som en trolig biverkning. Fel kanske. Några mornar de senaste dagarna har jag ialla fall haft ont i ögonen och de har varit alldeles svullna när jag vaknat. I natt vaknade jag av att ögonen gjorde ONT och jag antar att det är för att de får mindre vätska när man sover och därmed inte blinkar. Eller? Så istället för att sova skönhetssömn låg jag vaken och blinkade för att få fart på smörjmedlet igen. Det gick inget vidare så jag gav upp - och klev upp.

Nu ska jag snart göra mig klar för att åka till kliniken och sedan ska jag till apoteket och köpta ögondroppar. Men jag måste nog ändå säga att torra ögon är okej. Betydligt mer okej än skäggstubb som Eludie skrev om. (Och om någon vill förklara för mig hur man länkar till någon annans inlägg blir jag glad.)

Kram på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller tummarna för att det finns många och fina äggblåsor idag:) KRAM