04 november 2008

Kontroll, stimuleringsdag 6

Kontrollen visade på 6 små äggblåsor på den min stora äggstock (den som är alldeles för stor och därför producerar som attan) och 2 st på den vänstra. Läkaren var nöjd och sa att det var precis vad han hoppats på. Imorgon blir det en Puregondos på 125 ie och sedan ny kontroll i övermorgon. Äggplock blir nog på måndag gissade sköterskan (för jag glömde fråga läkaren innan jag gick ut igen).

Jag bad honom göra ett cytologprov också som han snabt gjorde trots att de egentligen inte ska det på kliniken (VIP-behandling igen!?) och nämnde i det sammanhanget att jag flyttat och därför inte hade någon ny gynekolog där jag bor. Ja, det måste du ju ändå skaffa för att göra kontrollerna under graviditeten, svarade han. Gulle han! Han tror faktiskt att vi kommer bli gravida. :-) Hurra! För ibland kommer den där susningen av en tanke att det kanske inte kommer bli så, men när läkarna verkar så tvärsäkra på att det kommer gå blir jag så glad, så glad! :-)

Klart vi kommer bli gravida! Varför inte, liksom? :-)
(Nä, jag vet. Men låt mig leva i villfarelsen ett tag till.)

3 kommentarer:

zygoten sa...

Skönt att allt går enligt planerna. Verkar som om vi kommer att göra ÄP samma dag. /Z

Anonym sa...

Klart det är er tur nu!!!! *håller tummar och ler uppmuntrande!*

MochM sa...

Självklart att det ommer gå den här gången! Det har jag bestämt!
Kram m