19 november 2008

Hur går det?

"Hur går det?" undrade zygoten i en kommentar.
Tja, vad ska man säga. Jag har ömma bröst, öm och svullen reproduktionsapparat (om det är livmoder eller äggstockar kan jag inte svara på, men det känns rätt centrerat) och jaaa.... Det var nog allt.
Antingen är det graviditetssymptom eller progesteroneffekt. Same, same but different liksom. Det är ju omöjligt att veta innan jag får svart på vitt. Eller blått på vitt. Eller rött på vitt.

Men jag är i ärlighetens namn mer än "öm" i magen. Jag har haft riktig värk ända sedan ET och den tycks inte avta. Funderade på att slå en signal till kliniken men struntade i det. Det visar sig väl tids nog vad det är. "Tids nog" vill säga om en vecka. Blodprov och vul är precis 7 1/2 dag bort.

Men annars går det bra! :-)

1 kommentar:

MochM sa...

Vad skönt att det verkar gå åt rätt håll. Att känslorna finns där. Klart dom är graviditetskänslor, skit i dom äckliga kletraketerna - även om det är bra surt att dom ger samma symptom...

Vet du, jag hade ganska ont efter mitt sista ET också. Då sa läkaren att det kan bero dels på att man ju faktiskt rotat duktigt där nere, dels att man bär på en massa vätska i buken som gör en både svullen och öm.

Hoppas du snart mår bättre och får blått på vitt. Blått plus på vit Clearblue!

Kram m.