11 november 2008

Äggplockad

Nu är jag äggplockad! 13 äggblåsor med lika många ägg i blev resultatet. So far so good. Imorgon kl 13.00 får jag ringa och höra hur befruktningen har gått. (Förresten; 13-13-13? Måste ju bara vara ett fantastiskt gott tecken!)
Förra gången, överstimuleringsgången, blev bara 6 av 35 ägg befruktade, så vi får hoppas att det blir bättre utfall den här gången. Vilket det ju, i teorin, borde bli efterssom det är färre och därmed kvalitativare ägg. Borde, borde, borde...

Jag är ialla fall glad idag, inte bara för mina 13 ägg, utan även för narkosen. Jag låg där på britsen i morse och tänkte på mina ivf-vänner i Sverige som tvingad göra det utan narkos och med rejäl smärta för många. Och med tanke på att jag hade rätt rejält ont efteråt idag, så hade jag nog inte varit särskilt tuff under en sådan procedur.
Nåväl, två smärtstillande stolpiller och några (rätt många om man ska vara ärlig) timmars sömn senare är jag rätt okej igen. Lite öm, och rätt nyfiken på vad vi får för besked imorgon.

5 kommentarer:

zygoten sa...

Det gick ju bra för dig också vännen, så här långt i all fall! Nu är det den jobbiga väntan -och vattnet.../kram z

Anonym sa...

Så skönt att det gick bra. Nu blir det många fina tankar till kl 13 och så hoppas jag att massvis ha blivit befruktade:)

O ja, det gör jävulskt ont med äggplock på "bara" smärtstillande och tänka sig att jag ändå gör det gång på gång... KRAM

MochM sa...

Härligt att det gått bra, har tänkt på dig idag!
Kram m.

Eludie sa...

Åh, det här är ju jättefina nyheter! Jag hoppas du har av dig då du vet delresultat 2 idag! Kram!

Anna-Bell sa...

Det låter ju jättebra!