25 november 2008

Kan det vara sant?

Jag vågar inte riktigt tro på att det faktiskt är sant. Att jag faktiskt, eventuellt, möjligen är gravid. Idag köpte jag ett nytt test som det ska kissas på imorgon bitti. I övermorgon är det blodprov på kliniken. Därefter, möjligen, kan jag tro på att det faktiskt är så.

Tankarna snurrar mellan allt från mammakläder, namn, förlossning, hur jag ska kunna dölja det fram till vecka 12, om det kommer gå vägen, om jag överhuvudtaget verkligen är gravid osv, osv, osv.

Underligt är att jag redan är svullen. Eller rättare sagt att svullnaden aldrig gått ner sedan äp/et. Jag har inte kunnat ha några av mina jeans sedan dess. Det kan ju inte bero på graviditeten (oooohhhh.... "graviditeten" - ett sådant ord! Vågar man använda det?) för man får ju knappast gravidmage i vecka 3-4. Har progesteron i extrema mängder den effekten tro?

Jag har fler symptom. För det första känner jag en liten tendens till illamående. Förra graviditeten låg jag i sängen och kräktes de första tre månaderna. Konstant. Men det började vecka 7.
Jag känner dessutom krypningar i ben och armar. Det kände jag också sist, men inte så tidigt naturligtvis.
Konstigt. Antingen slår det snabbt och hårt den här gången. Eller så...? Progesteronet?

Aghghgh..... Jag kanske inte ens är gravid. En sak i taget! Puh...

1 kommentar:

Anonym sa...

Nä men???!!!!!!!!!! Är det för tidigt att skrika GRATTIS??? Let me know when and I'll bring the band! Förstår återhållsamheten men hade det verkligen gett ett plus om du inte vore gravid? Jag ler inombords så länge i alla fall;-)
Kramar i massor