21 november 2008

Läget

Jag är så trött, så trött, så trött. Vilket antingen beror på att jag är graviiiiid, på progesteronvaggisarna eller på att maken kom hem sent igår kväll och sonen varit vaken tre gånger inatt och slutligen ville gå upp tidigt i morse. Trött är jag ialla fall.

Magen är så svullen att jag faktiskt inte kan knäppa ett enda par av mina jeans. Det kan man också dra några växlar på. Gravid? Bullshit. Man blir inte svullen i vecka 3 pga graviditet. Progesteron? Mycket möjligt, det ger ju alla tänkbara biverkningar. Vätska i buken pga kraftig stimulering inför äp? Inte helt otroligt efterssom jag blev rejält överstimulerad första gången och "rejält stimulerad" den här gången.

Brösten är ömma också. Progesteroneffekt.

En gnutta illamående kan jag också bidra med. Det är klockrent en progesteroneffekt. Under min förra graviditet började illamåendet i vecka 7. Inte i vecka 3. Döh....

Alltså: Ingen aning vart det här barkar hän. Men så är läget.

3 kommentarer:

MochM sa...

Jag sätter mina slantar på ett plus. Positiva tankar är grejen.
Kram m.

Anonym sa...

Shit var det är jobbigt att ruva. Att känna efter och leta symptom. Heja heja. Hoppas på plus!Kram /Anna-Bell

MochM sa...

Åh vår weekendresa var alldeles underbar tack! Skönt att lämna allt och bara komma bort.

Hur går det för dig? Måste vara testdags snart väl? Hoppas hoppas!

Kram m.