08 september 2008

Vulad slemhinna

Yes, idag blev min slemhinna minsann vulad. 9 mm tjock och alldeles perfekt. Hurra!
På onsdag tinas äggen upp, kl 13 får jag ringa och höra om det gått bra och på torsdag blir det (i så fall) FET av två ägg.

Och imorgon börjar jag med progesteronvagitorerna. Viktig fråga; HUR gör man när man ska ligga på stranden med vild tvååring och goda vänner hela dagen??? Att smita iväg på toa och stoppa in dem går väl an, men rinner de ut i bikinitrosorna sedan?!?! Jag kan ju inte gärna låta barnet springa vind för våg och ligga platt och vänta tills kroppen tagit upp progesteronet? Hur gör man???

3 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS till en perfekt slemhinna!!!!

Ja de där vagitorierna är ingen kul historia tyvärr. Jag behövde ligga plant i ca 30 minuter efter för att allt inte skulle rinna ut igen. Går det möjligtvis att ta dem när 2-åringen sover om barnet nu sover middag dvs. Eller be vännerna om hjälp med passningen under den stunden?

MochM sa...

Torsdag alltså! En dag efter mig. Hoppas jag. Åtta av tio har befruktats men inte förrän imorgon vet jag ju om dom även delat sig som dom ska.

Angående Progesteronet. Det är ingen rolig historia... Naturligtvis behöver man inte ligga platt och vänta, jag petade ju in mitt under jobbdagen. Men det rinner. Och det är kladdigt. Och det kräver trosskydd 24/7. Det är... rätt vidrigt faktiskt. Men vad gör man inte?! :o)

Lycka till på torsdag!

Kram m.

Anonym sa...

Den progis man tar mitt på dagen kan man ju ta i rumpan. Då rinner det inte ut. Sen kan man ta morgon. och kvällsdosen vaginalt.