20 september 2008

Upp och ner, ner och upp...

I morse ångrade jag bittert gårdagens inlägg. Mens på gång. Hela kroppen skrek det och det fanns inte en chans att det jag kände hade något med graviditet att göra. Inte en chans. Jag hade mensvärk, riktigt mensvärk och inte graviditetsväxtvärk i livmodern, mådde tjyvtjockt och kände mig alldeles darring, illamående och nästan svimfärdig. Mens på ingång och det med buller och bång. Skit också.

Men nu, ett halvt dygn senare, har det fortfarande inte kommit någon mens och jag mår bra igen. Vad hände? Och när kommer mensen, om den nu kommer...

Nåja, jag klarar inte att vänta längre, så imorgon gör jag faktiskt ett test. Fyra dagar innan blodprovet på kliniken. Är det plus så är det är plus, är det ett minus är det högst troligt ett minus. Och skulle det ändå vara för tidigt för att ge positivt utslag och jag mot all förmodan är gravid så lär det ju upptäckas i sinom tid ändå. Men nu orkar jag inte vänta längre. Håll tummarna snälla ni!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mina tummar står till ditt förfogande hela natten och morgondagen! Lova att uppdatera;-)
Kram!