05 september 2008

Segt

Nu går tiden sååå långsamt. Jag stoppar i mig två Progynova om dagen och får lite värk i livmodern en stund efter. Som mensvärk ungefär. Antar (hoppas) att det är en snygg, tjock och flerlagrig slemhinna som byggs upp. Eller snygg kan man kanske inte hoppas på, bara den är tillräckligt inbjudande för små ägg att gosa in sig i.

På måndag är det vul och då bestäms FET-datum. Inte kan det väl gå fel med uppbygnad av slemhinnan? I så fall räcker det att jag oroar mig över om äggen överlever upptiningen och börjar dela sig. För i den här delen av världen frys ju äggen ner INNAN de börjat dela sig så vi vet ju inte om de är något att ha. Hoppas, hoppas, hoppas.. Vore för jäkligt om inga ägg klarade sig när jag missade färskförsöket pga överstimulering.

Nåja. På måndag har vi nått nästa delmål och i slutet på nästa vecka borde jag ha två små embryon i mig. :-) Haha! Så häftigt det vore!!! :-)

2 kommentarer:

MochM sa...

Kunde inte låta bli att le när jag läste din senaste kommentar på min blogg. Man nojjar mycket du. FÖRLÅT att jag satte griller i huvudet på dig, hihi! Ta nu och bunta ihop skiten och göm dom i ett mörkt rum som jag gjorde. Lycka till imorgon, ser fram emot att bli ruvarkompis med dig snart!
Kram m.

Anonym sa...

Härligt att det närmar sig!