10 september 2008

Upptining avklarad

Vid lunchtid fick jag besked om att vi är ett steg närmare transfer imorgon. "Det finns upptinade ägg" var beskedet. Hur många de fick tina upp visste inte personen jag pratade med utan jag får mer info imorgon. Så nu väntar jag på att få ringa nästa samtal imorgon bitti. Då ska jag få besked om huruvida de upptinade äggen delar sig som de ska, och om allt är frid och fröjd blir det FET kl. 11.30.

Uj, uj! Nu är det nära. Och spännande nästan hela tiden. Jag undrar vad de gör om äggen inte delar sig ordentligt. Börjar de tina upp ev kvarvarande ägg då och skjuter upp transfern? Hur länge kan man skjuta på den i så fall innan slemhinnan slokar?
Asch då, att det alltid finns obesvarade frågor kvar.

Men just nu känns allt bra ialla fall. Vi är på banan. :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej synkis. Jag hoppas det gick bra för dig igår. Även jag fick en frysis tillbaka igår så nu har de långa dagarna av ruvning börjat. När ska du testa? Jag ska vänta tills den 27/9. Får se om jag lyckas med det.

Vi har också ett barn, en flicka, som blir 2 i januari, men även hon blev till via IVF.

Lycka till. Ska följa dig här på bloggen.