19 december 2008

Vecka 8 (7+2)

Nu är jag "utskriven" från kliniken och har idag haft mitt första besök hos gynekologen. I den här delen av världen är de, minst sagt, förtjusta i undersökningar och kontroller, så man går till en gynekolog hela graviditeten och inte till någon barnmorska.

Efter inledande prat blev det vul. Såklart. Under förra graviditeten gjorde jag 12 st vul/ul och den här gången är jag redan uppe i fyra. Och det i vecka 8.

Pyret levde fortfarande, hjärtat tickade och den lilla krabaten var precis 1 cm. Jag påpekade att den ju skulle vara dubbelt så stor enligt "böckerna", men det stämde inte alls sa hon. Nähä, inte tro mer på gravidböcker då.

Fortfarande gravid alltså och väldigt glad och tacksam.

4 kommentarer:

MochM sa...

Finaste du! Jag är så glad för din skulle. Härligt att ha tagit nästa steg och lämnat kliniken.
Ha en underbar helg!
Kram m.

Anonym sa...

Det är konstigt det där med hur de räknar. En vän till mig är i v 19 (också IVF) men egentligen är hon bara i v 18. När man gjort IVF så råder ju ingen tvekan om när befruktningen skedde och det borde inte vara svårt att räkna ut hur långt gången man är. Men igår på hennes VUL såg de bebbens storlek och flyttade bak ankomstdatum en hel vecka. Skumt.. HÄRLIGT att allt ser bra ut. Krabaten är här för att stanna!
Kram!

MochM sa...

Hihi, ledsen att jag höll dig på halster men det blev ett plus! :o)
God jul till dig med.
Kram m.

MochM sa...

Ha en riktigt fin jul!
Varma hälsningar m.