29 december 2008

Mat för gravid kvinna

Jag hade en tanke om att försöka leva sunt den här graviditeten. Om att inte gå upp så mycket i vikt. Det gjorde jag visserligen inte förra graviditeten heller, utan höll mig till rätt normala 13-14 kg. Och jag äter faktiskt rätt nyttigt i vanliga fall. Så det skulle väl inte bli så svårt.

Det går sådär.

Idag har jag krävt (inte bett snällt) att mina föräldrar skickar en stor påse salt lakrits till mig. Det kan man inte köpa i det här landet. Jag har beordrat maken att köpa med en cheeseburgare till mig på hemvägen. Trots att jag redan gjort en paj som är klar att ätas. Passade också på att böna och be att han även köper chips. Och sedan svor jag en ramsa för att vi inte hade någon glass hemma.
Undrar hur jag kommer att se ut om några månader...?! :-o

2 kommentarer:

MochM sa...

Rund, gravid och vacker tror jag! :o)
Kram m.

Anonym sa...

Du kommer bli jättefin! Själv har jag gått upp tre kilo, så vi får väl se vart det barkar. Jag vill helst slippa de 20 jag fick extra när jag väntade sonen. De tog tre år att bli av med... Kram och gott nytt år!