10 december 2008

Trött

Jag. Är. Så. Trött.

Förmiddagarna är okej, men någon gång efter lunch börjar jag sloka och vid 16-tiden går ögonen i kors. Ibland får jag ett uppsving vid 21-tiden och sedan däckar jag någon timma senare.

Men jag är glad och tacksam, för det indikerar nog att jag har gott om bra-att-ha-hormoner. Bra så. Lite orolig är jag dock över hur jag ska orka aktivera min son, som är "hemma" på heltid, om jag är så här trött. I den här delen av världen börjar barnen på dagis tidigast när de är 3 år. Och då bara på förmiddagarna. Så istället finns det ett enormt utbud av barngympa, lekgrupper med olika inrikningar, inomhuslekplatser på vintern osv, osv. Det innebär att vi är iväg på olika aktiviteter både för- och eftermiddag eller heldagsaktiviteter nästan varenda dag. Härligt så klart. Men just nu, lite sömnigt. :-)

2 kommentarer:

MochM sa...

Inget som lite barnrytmik piggar upp en trött mamma har jag hört. Varför inte dra på dig en egen tutu och sockeplast och haka på, det skulle nog göra susen! :o)
Kram och hoppas du piggar på dig!
m.

Anonym sa...

Skickar en stor kram från en trötter till en annan;)