13 december 2008

Sexlivet

För häftig rubrik för en lördagmorgon?
Kanske det, men det är verkligen en katastrof just nu. Sexlivet alltså. I vanliga fall är vi rätt aktiva med ett kvantitativt genomsnitt av utfört samlag sisådär varannan dag. Ibland mer. Ibland mindre. Men nu, nu är det stendött. Inte så konstigt när underlivet proppas fullt med progesteronvaggisar tre gånger om dagen, fogarna redan börjat värka, illamåendet börjar göra sig påmint och tröttheten är förlamande. Men ändå.
Jag frågade på kliniken hur länge jag måste fortsätta med vaggisarna. "Till och med vecka 12. Det skadar ju inte." Skadar inte? Hon hade alltså aldrig försökt ha sex med ett underliv som har en konsistens som våt cement.

Nåja. När jag slutat med progesteronet, när foglossningen är över, när jag inte är för stor, när jag inte är för nära före eller efter förlossningen, när det inte sprutar mjölk från brösten varje gång maken tittar på dem, när nattamningarna upphört - då. Då ska vi ha ett sjutusan till sexliv igen! Vi snackar två år ungefär. Men det skadar ju inte.


PS. Men jag är glad och tacksam, för jag är gravid!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha, det inlägget kunde vara skrivet av mig också;) Sex med vagitorier är verkligen ingen höjdare.

Förresten, så olika det verkar vara med vagitorierna. Jag fick besked om att jag skulle trappa ner till 2st/dagligen några dagar och sen ta 1/dag några dagar och sen inga alls. Så på tisdag slutar jag med mina och det känns nästan lite läskigt... Kramar