07 oktober 2008

Puh!

Tack snälla ni! Era kommentarer värmer!

Idag var ingen rolig dag. Jag ringde i morse igen och fick prata med samma griniga tant som svarade att "Jag HAR JU SAGT att han ringer tillbaka! Du ringde ju igår!"
Så jag väntade och väntade och väntade... Kl 16 ringde jag ännu en gång och plötsligt lät grinkärringen lite lenare på rösten, bad mig vänta och kom tillbaka till luren och meddelade att jovisst jag får göra en ny ivf "om det verkligen är det jag vill. Hmpfff... Recept och plan kommer på posten."
Jippie!!!! Livet leker igen!

Strax innan kl 20 ringer chefsläkaren dessutom själv upp och är mycket sympatisk och säger att det naturligtvis var ett missförstånd och självklart ska jag göra en ny ivf. Inga konstigheter med det! Dessutom undrade han om jag möjligen skulle kunna tänka mig att komma in på ett extra vul och blodprov innan jag börjar nedregleringen så att han bättre kan dosera mina hormoner och slippa överstimulering? Jo, det skulle jag väl möjligen kunna tänka mig... Jag gör gärna precis allt som jag, han och vem som helst kan komma på för att få större chanser att bli gravid. Så nästa vecka blir det vul och prat med chefsläkaren. Undrar om det är min privatförsäkring eller min arga röst som ändrat tonläget. Eller var det kärringen i mellanledet som var boven? Tja, strunt samma. Nu är jag på spår igen ialla fall. Och dagen slutade så bra, så bra. Skönt!


Anna-Bell frågade förresten varför jag vill inte vill använda de frysta äggcellerna.
Kort svar: Jag vill gärna ha så stor chans som möjligt att bli gravid vid nästa försök.
Långt svar: Jag har inte gjort någon ET utan bara insiminationer och FET efterssom jag blev överstimulerad och skulle därför gärna testa ET.
Här fryser man ner de befruktade äggcellerna innan de hunnit dela sig och chansen att de klarar upptiningen är ca 70%. I mitt fall och med de äggceller jag producerade förra gången var det 50%. Vi har två kvar så rent statistiskt skulle en klara upptiningen. Vi har avtalat att få tillbaka två embryon, vilket vi troligen inte skulle kunna få i så fall. Kanske skulle inget av dem klara sig och då blir det inget försök alls den månaden.
Om jag skulle bli gravid och allt går vägen vill vi gärna ha ytterligare en liten bebis i framtiden (ja, jag gapar efter mycket) och då kanske vi har några frysta äggceller som vi kan börja försöka med. Blir jag inte gravid den här gången har vi förhoppningsvis ytterligare några frysta äggceller så att vi kan göra FET med lite större chans till graviditet.

Nåja. Nu blir det spray och sprut igen ialla fall. :-) Förhoppningsvis ÄP och ET och sedan kanske, kanske, kanske.......... :-o

3 kommentarer:

MochM sa...

Skönt att det blev som ni ville, att ni får göra en hel behandling. Och bra med extrakollerna. Den här gången går det bra!
Kram m.

Anonym sa...

Så bra att du inte gav dig!! Och bra med extrakollerna så att det blir bra från början.

Snart är det dags att köra igång:) Kram

Anonym sa...

Bra att ni får börja om nu, som ni vill. Visst vill man göra allt för att höja oddsen! Kram!