14 oktober 2008

Klinikbesök

Idag har jag varit på kliniken igen. Jag tycks ha sladdat in i vip-ledet och hamnat hos överläkaren till och med för rutinkontroller. Det är ju perfekt.
Han hade en misstanke om att en
av mina äggstockar kunde vara kraftigt förstorade och att det kunde vara anledningen till överstimuleringen. Mycket riktigt, efter en noga vul-kontroll kunde han fastställa att högra äggstocken var extremt stor. Det är tydligen medfött (eller den var kanske inte så stor när jag föddes, men det är natuurligt ialla fall) och ofarligt, men när man genomgår hormonbehandlingar leder det till överstimulering. "Tja, det är ju lätt att vara efterklok" konstaterade han och beklagade att det inte upptäckts innan förra ivfén.

Nu blir det ialla fall nedreglering from tisdag nästa vecka. Den här g
ången med Decapeptyl (sprutor alltså istället för spray). 30/10 är det kontroll och stimulationsstart. ÄP och ET i mitten av november. Funkar det inte den här gången hinner vi dessutom med en FET innan jul.
Nu är vi snart p
å gång igen! :-)

5 kommentarer:

Eludie sa...

Roligt att ni kommer igång igen! Lika fint är det med vip-behandling!

Anonym sa...

Ojoj, hur blir det nu när vi inte längre är synkade;) BRA att du får vip-behandling och att de kollar upp det innan du sätter igång. KRAM

Anonym sa...

Bra att han kollade lite extra. Jag antar att du får köra på lägre dos den här gången. Skönt att komma igång igen nu!! kram

Anonym sa...

Vad skönt, då slipper du kanske överstimulering denna gång? Förstår att det är ett orosmoln annars. Jag följer en vecka efter dig:-)

MochM sa...

Vad skönt att ni är igång igen, och då blir vi nog rätt synkade igen. Ingen mens so far för mig idag, så ingen start än.
Kram m.