21 oktober 2008

Nedregleringsstart

Nu har jag börjat nedregleringen!
Första Decapeptylsprutan är alltså tagen. Eller snarare mottagen för det är makens jobb att sticka. Sprutan var färdigblandad och med kanyl på så det var en ännu lättare variant än Gonal-F. Men det var mer vätska i och gjorde faktiskt lite ont. Inte så jag dog av det direkt, utan mer ett konstaterande. Lyckligtvis behöver jag bara ta hel dos fram till blödningen, som tydligen ska komma till helgen, och därefter halv dos tom torsdag nästa vecka. Eller.... hmmm.... Jag måste väl kanske fortsätta under stimuleringen också förstås precis som man gör med Synarelan? Två sprutor varje dag då alltså? Tja, då är det väl så.

Det känns ialla fall väldigt skönt att vara på väg. Och det går ju dessutom fortare efterssom nedregleringen går så fort. På torsdag nästa vecka börjar redan stimuleringen. Så bra, så bra!

3 kommentarer:

Eludie sa...

Åh, ni är igång! Mycket, mycket bra!

zygoten sa...

Gratulerar till sprutstart och stort lycka till!/Z

MochM sa...

Tjoho, startskottet har gått! Jag hejar på för fullt!
Kram m