29 oktober 2008

Blödning på nedregleringsdag 9

Äntligen kom blödningen igång!
Läkaren hade sagt till mig att blödningen skulle kommit i helgen (inget svammel om visst spann åt ena eller andra hållet, utan "Blödningen kommer till helgen." Punkt.) Men det gjorde den inte. Så jag gör som alla andra; Hoppas och tänker realistiskt om vartannat. Och tar slutligen ett graviditetstest som naturligtvis är minus. Ett minus som t.om. lyste extra snövitt precis där strecket skulle varit, så jag kunde inte annat än skratta lite åt det.

Men nu, för en liten stund sedan, började faktiskt blödningen. Om jag inte missminner mig var det på dag 9 även när jag nedreglerade med Synarela, så jag kanske fungerar på det sättet. Vem vet, vem bryr sig.
I morgon har jag ialla fall läkarbesök för att kolla att jag är nedreglerad. Är jag det får jag börja med stimuleringen med en gång.

Enda nackdelen med att blödningen låtit vänta på sig är väl att Decapeptylsprutan faktiskt gör ganska ont och fr.o.m blödningen behöver jag bara hälften av dosen. Men va´ 17. En halv spruta mer eller mindre per dag är väl skit samma.

Nu är jag nyfiken på vad morgondagen bär med sig i sitt sköööte... Moahahaha! Vem hittade på det dumma uttrycket?!? :-)

1 kommentar:

MochM sa...

Oj, en till som haft små förhoppningar. Attans vad dom leker med en dom där hjärnspökena.
Skönt att vara igång ordentligt nu! Hoppas sprutorna inte gör alltför ont och att du i övrigt mår fint!
Kram m.