23 oktober 2008

En bra och en dålig

Bra: Inga biverkningar av Decapeptylen (eller vad det nu heter som maken sprutar i mig varje morgon). Kanske lite för tidigt efter tre sprut, men ändå. Bra.

Dåligt: För en tid sedan var jag tvungen att berätta för en kompis (rätt ytlig sådan när det gäller äkta vänskap, men en av de jag träffar oftast efterssom våra barn leker ihop) att vi gör ivf. Hon berättade samma kväll (men innan jag berättat om vår ivf) att hon var sååå orolig att de kanske inte skulle kunna få till ett syskon för de hade försökt två gånger utan att lyckas. Två gånger med hemmaknull alltså... Hon berättade dessutom att hon ville absolut ha barn på våren för hon hade definitivt ingen lust att vara gravid på sommaren. Skulle det inte funka nästa månad väntade hon hellre ett år. Aha... Hon reagerade rätt konstigt på när jag berättade om ivf och därefter har vi inte träffats. Redan där sved det.
Häromdagen frågade hon mailledes hur det går med vårt "projekt". Mhm. Så när vi gör barn är det ett "projekt"? Mera svid.
Idag sågs vi för första gången på en dryg månad och ja, naturligtvis är hon gravid.
Svid, svid, svid. Jag är naturligtvis avundsjuk.
Klassisk historia i ivf-sammanhang.

4 kommentarer:

MochM sa...

Det var verkligen bra och dåligt.
Usch, den där avundsjukan smakar så illa, jag vet.
Fokusera på dig nu istället, jag hejar på här hemma!
Kram, m.

Eludie sa...

Det är verkligt knäppt, jag får inte längre in det i m itt huvud att det kan fungera som du beskriver. Varken det att hon säger som hon säger, ej heller det att man bara kn*llar till ett barn, sådär bara?

Äh, strunt i henne. Också jag håller tummarna för dig!

Anonym sa...

I sådana fall vet man inte om man ska skratta eller gråta. Typisk IVF-story, so right you are! Hade man inte hört talas om sådana fall från säkra källor hade man trott att det var skrönor!
Håller med M och E, håller tummarna för dig och peppar på avstånd!
Kram

Anonym sa...

Tänk så många det är som inte bara kan förstå och säger så dumma saker om och om igen!
Ibland tror jag att man måste få känna avundsjuka också, annars brister man. Stort lycka till kommer härifrån nu!!! kram