11 januari 2009

Orkeslös

Jag är helt slut. Ligger på soffan så fort jag har en chans och gör inte många knop överhuvudtaget. Tur att jag är hemma med sonen och att maken har en lugn jobbperiod. Att ta mig till ett kontor och försöka tänka intelligenta tankar hade inte funkat.

Jag har lust att baka, sy gardiner till vardagsrummet, sy kuddfodral till sonens myshörna, fixa lite andra grejer i hemmet och vara social. Men jag orkar inte. Trist.
Men bara det att jag faktiskt har lust bådar gott. Snaaart måste det bli bra igen. Eller...?

1 kommentar:

MochM sa...

Finns lusten där kommer säkert orken snart också.
Känner igen tröttheten. Idag åkte vi och handlade och sen var vi och fikade. Var väl borta ett par timmar. När vi kom hem slocknade jag i soffan i över en timme! Efter det fantastiska dagsverket... Suck.
Skönt att slippa jobb, bävar lite för det imorgon. Å andra sidan kan det inte vara helt lugnt att hänga med lillkillen heller!
Lakritshälsningar ;o)
m.