15 januari 2009

Blödning

Jag har inte hört till dem som har tittat efter blod vid toalettbesöken. Jag har helt krasst utgått från att progestornet håller sådant borta och ev tråkiga nyheter kommer vid vul. Det tog därför ett tag i förmiddags innan hjärnan registrerade vad den såg. Brunt blod i hela trosskyddet. Blod?

Efter två djupa andetag bestämde jag mig för att det nog inte var så farligt.
1. Det var brunt.
2. Det var inga större mängder.
3. Jag hade inte ont.
4. Mina slemhinnor är så sköra att tom näsan blöder.
5. Vi hade sex igår kväll som kändes rätt... torrt. Svidande. Progesterontrist.
6. Jag bjöds även på en orgasm på morgonen.

Det sammantaget borde ju tyda på att det är slemhinnan som blöder och inget annat.

Nu på kvällskvisten kan jag även lägga till:
7. Det har upphört. Och sammanlagda mängden var liten. Och brun.

Det booorde ju inte vara någon fara. Nästa ultraljud är om exakt en vecka så jag får hålla mig till dess. Men det känns som att allt är bra. Jag mår fortfarande katastrofdåligt och kräks ialla fall.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det äör kalrt att du blir orolig, det hade jag också blivit. Samtidigt så är det ju vanligt med mindre blödningar som är helt ofarligt, men det är ju så himla svårt att ta till sig i en sån situation.

Så skönt att de har slutat och för en gångs skull kankse det känns lite bra att kräkas.

Många varma kramar till dig!

zygoten sa...

Min BM lyfte knappt på ögonbrynen när jag berättade om min fasansfulla blödningsupplevelse och då blödde det verkligen rött obehagligt blod. Nu kommer det fortfarande brunt och det är enligt henne inget att oroa sig för. Allt är säkert helt ok med anton. /kram z

MochM sa...

Men usch och fy vad obehagligt. Men som du säger, säkert ingen fara med en sådan liten blödning. Allt är med all säkerhet okej. Och vad gör man inte för lite sex?! :o) Måste säga att lusten lyser med sin frånvaro dom flesta dagar så när den knackar på är det bara att omfamna, hihi!
Ha en bra helg!
m.

MochM sa...

Iuhhh... den där salvan vill jag helst slippa vara i behov av.

Och Wii förresten. Nu vet jag ju att du bor i ett annat land, men det är väl inte i en annan värld *retas* Wii är en spelkonsoll: http://www.nintendo.com/wii
Jo jag undrar också om jag verkligen är 36 ibland... Mamma och pappa skrattade när jag öppnade paketet på julafton, trodde det var till 17-årige brorsan! :o)

Ha en skön helg nu!
Kram m.