14 april 2009

Svar till Carro

Så här skrev Carro i en kommentar som jag lyckades radera av misstag:

"Hej!
Läste ditt inlägg och blev lite nyfiken på hur det fungerar.. hur kan man först få ett barn och sedan veta att man inte kan få ett till? vad är det som hänt på vägen? Jag läste även att du ändå blivit gravid nu, ett stort grattis :) kram"

Tja, du Carro. Det undrar vi också. ;-) Det är väl helt enkelt så att det är inte svart eller vitt - fertil eller infertil, utan det finns en enorm gråskala. Man har helt enkelt olika svårt att bli gravid under olika perioder av sitt liv. Kanske hade jag blivit spontant gravid igen om vi hade fortsatt försöka utan att be om hjälp. Kanske inte.
Rent medicinskt har man fastställt att min make har för få spermier och jag har en tendens till pco-s. Om så var fallet redan tidigare, när jag blev gravid första gången, är det ju ingen som vet. Men som situationen ser ut just nu kan vi inte bli gravida på egen hand. Säger läkarna ialla fall.

2 kommentarer:

MochM sa...

Hej där!
Träningen ja, som du frågade om i min blogg. Errrhmm... Jo den går väl sisådär. Jag promenerar minst en halvtimme om dagen och jag fixar Wii-brädan minst två dagar. Men det borde vara mer. Men jag har blivit lite lat.
Och semestern ja... Vart det var. Citronträd, berg, marina... Jag ger dig... tada... Palma! Det var härligt. Förmodligen så som du har det mest hela tiden din lyckost!
Hoppas du och lill-Clara mår fint.
Kram m.

MOE sa...

Skönt att de håller ordentlig koll på dig nu hela tiden!