13 april 2009

Hjärtklappning och blodtryck

Helt frisk och sund är jag tydligen inte. Jag har mätt mitt blodtryck hemma flera gånger varje dygn senaste veckan. På mornarna är det lågt och fint, men sedan pendlar det lite upp och ner. Tydligen räknas det som "högt" om det är över 140/90 och där är jag flera gånger varje dag. Lyckligtvis har det hittills alltid gått ner igen efter några timmar och jag har därmed sluppit sjukhuset.

Idag har jag dock haft konstig hjärtklappning under ett flertal tillfällen och när jag mätte (efter att ha suttit stilla i nästan en halvtimma) hade jag 145/116 i tryck och en puls på 151. Övertrycket på 145 är helt "normalt" för mig just nu, undertrycket var däremot lika högt som när jag blev inlagd på sjukhuset och en vilopuls på 151 är ju knappast normalt för en normaltränad människa. Skit också. Jag är trött på det här och vill bara att det ska vara bra igen.
Tur i oturen har jag läkarkontroll imorgon förmiddag igen.

1 kommentar:

zygoten sa...

Hoppas det gått bra hos läkaren idag! Tycker verkligen synd om dig att behöva dras med de där besvären. Kan det här gå över spontant under graviditeten eller vet man att det kommer vara såhär hela tiden? /kram z