03 april 2009

Sjukhusvistelse

I måndags förmiddag kände jag att var något var knasigt. Jag plockade fram min blodtrycksmätare och mycket riktigt, trycket var högt. Lite för högt. Och det fortsatte stiga under dagen. När det gått upp till 165/115 kändes det lite otäckt så jag åkte in till min läkare som mätte, undersökte och sedan skickade mig direkt till sjukhuset där jag blev inlagd. Man misstänkte begynnande pre-eklampsi så det blev urinprover, blodprover, undersökningar och massor av blodtrycksmätningar under några dagar.
Man vill inte medicinera mot högt blodtryck om det inte är helt nödvändigt efterssom bebisen behöver ett visst tryck för att må bra och idag kom man fram till att jag kan åka hem igen - utan medicin. Trycket har gått ner, även om det svajar till ibland, så det blir kontroller nästa vecka igen. Och ingen semesterresa som jag sett fram så emot.
Skit.
Men huvudsaken är ju att jag och lilla tjejen mår bra. Hon var förresten hela tiden "pigg och munter" och rörde sig precis som hon skulle. Bra det!

3 kommentarer:

zygoten sa...

Det låter inget kul och surt på semesterresan, men vilken tur att det vänt utan medicinering och att lilltjejen och du mår bra igen! Sköt om er./kram z

Anonym sa...

Oj, där gjorde du mig allt ordentligt orolig. Skönt att trycket gick ner och att du mår bättre. Många varma kramar från mig och Moto

MochM sa...

Nej men fy så obehagligt.
Hoppas att ni mår bättre nu, synd på resan men som sagt - huvudsaken att ni mår fint.
Kram m.