14 april 2009

Läkarbesök

Idag låg trycket på 150/90 när det mättes hos läkaren. Inte helt bra alltså. Dessutom var det lite äggvita i urinen igen, men ytterst lite så det gör inget.
Beträffande hjärtklappningen är det tydligen inte helt ovanligt bland gravida, smala (ja, den sög jag åt mig!) tjejer efterssom det trycker upp mot hjärtat och det därmed måste söka sig en ny placering. Däremot vill läkaren ändå skicka mig till en kardiolog för att kolla "för säkerhets skull". Bra så. Jag har aldrig varit så genomkontrollerad som nu sedan ivf-behandlingarna och den här graviditeten. Finns ingen större risk att det slinker igenom några sjukdomar oupptäkt här inte. :-) Bra så.

Lilla tjejen "växer bra. Mycket bra!" och hade gått upp 90 gram sedan förra veckan. Känns skönt att veta att hon är i toppform om det skulle gå så långt att det blir en för tidig förlossning.

Zygoten undrade om jag kommer behöva dras med det här resten av graviditeten eller om det kan försvinna spontant. Jag antar att jag kommer gå på lika täta kontroller och hållas ordentligt under uppsikt under återstående månader, men om allt håller sig som nu så kommer det inte medicineras eller bli någon sjukhusvistelse igen.
Hoppas, hoppas, hoppas...

3 kommentarer:

MochM sa...

Åh jag hoppas också. Hoppas, hoppas, hoppas.
Bra att lill-Clara växer på som hon ska också.
Kram m.

zygoten sa...

Skönt att höra att lillflickan växer som hon ska och att dina besvär inte verkar skena åtminstone. Jag liksom du och M hoppas verkligen att det inte blir värre och att du slipper läggas in. /Kram z

Anonym sa...

Åh, jag hoppas också att det inte blir värre än vad det redan är ochatt du slipper att bli inlagd.

Skönt att prinsessan mår bra och jag håller tummarna för att duocksåsnart gör det!!

KRAM