06 april 2009

Kontroll

Jag var hos min vanliga läkare för kontroll idag. Fint tryck på 125/80, ingen äggvita i urinen och allt såg bra ut. Utom blodgenomströmningen i livmodern då, men den lär ju inte ändra sig än på ett tag.

Jag bad att hon skulle göra ett ultraljud för rörelserna har kännts helt annorlunda sedan i torsdags och jag misstänkte att lilla tjejen vänt på sig. Mycket riktigt, nu ligger hon med huvudet nedåt och sparkar således uppåt istället. Läkaren var lite imponerad över att jag har sådan koll på min kropp och tyckte det var bra med tanke på att jag måste kunna agera snabbt om något strular till sig igen.
Nu blir det kontroll varje vecka framöver, men efter att ha informerat mig lite mer om pre-eklampsi så är jag rätt nöjd med att läkarna gör allt för att ha koll på mig. Även om hela situationen känns rätt för jävlig just nu. :-(

3 kommentarer:

MochM sa...

Fy vad jobbigt att det skulle bli så här. Det låter inget kul alls. Men skönt att det ser bra ut nu. Och jag håller med läkaren, imponerande att du har koll på vad som händer där inne! :o)
Hoppas ni får en fin påsk ändå!
Kram m.

MOE sa...

Vad skönt att värdena har förbättrats! Tråkigt med semestern, men det blir nya chanser till det senare.

Äntligen kan jag läsa blogspot-bloggar igen!! Tjohoo! :-)

Anonym sa...

Usch ja, jag förstår att det känns jobbigt och trist nu, men samtidigt skönt att de håller extra koll på dig och att dina värden är bra.

Ta hand om dig och GLAD PÅSK till dig och familjen!

KRAM