27 juni 2009

Glad och tacksam

Jag är glad och tacksam ända ut i fingerspetsarna och tårna och ända inne i hjärtat för att jag lyckades bli gravid och att vi ska få vår lilla Clara. Jag skulle göra om hela alltet tio gånger till om så behövdes. Jag skulle kunna ha betydligt värre och evighetslång graviditet om det krävdes. Det är ju värt ALLT!

Men ändå... Just nu är det lite tungt. Det gör ont i ljumskarna och bäckenet så jag knappt kan gå, det värker i livmodern, jag har halsbränna, är konstant kissenödig så det bränner i blåsan och jag är dödligt trött. Hela tiden och varenda dag.
Men vad gör väl det?! Om fyra veckor här hon här och jag är glad och tacksam ända in i själen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är i precis samma stadium som du just nu...

Det värker och gör ont och är allmänt jobbigt, men är ändå glad och tacksam över att vara gravid.

Hoppas att både Clara och Molly-Moto vill komma ut snart så att vi mammor får pusta ut lite;).

Kramar

MochM sa...

Det är konstigt hur man liksom vill ursäkta sig för man klagar lite. Jag gör likadant. Det är som att det inte är tillåtet att säga "nu är det lite jobbig" eftersom man hela tiden är orolig att man inte ska uppfattas som tacksam över det faktum att man är gravid.
Hoppas dina fyra veckor går snabbt och att det inte ska vara så jobbigt med allt!
Kram m.