05 juni 2009

Bra!

Allt är så bra!
Blodtrycket var idag 120/90. Helt okej.
Äggvitan låg på +1. Helt okej.
Järnvärdet är uppe i 12 igen. Helt okej.
Och Clara ligger exakt på DAGEN vad hon ska väga med sina 1820 gram. Jättejättejättebra!

Läkaren var helt lyrisk över att jag gått så långt och att allt ser så bra ut. :-)

Sköterskan som satte ctg sa tre gånger att jag har så fin mage, sedan skrattade hon åt sig själv och sa; Men den ÄR ju fantastiskt fin!
Tja, den är rund och inte så stor. Jag tycker också den är fin, men hon lär ju se några sådana om dagen. Kul ialla fall.

I frågan kejsarsnitt eller vaginalt försök (jo, för även om jag skulle välja det så är det verkligen bara ett försök och risken att det slutar med snitt är tydligen ganska stor ändå) sa min läkare idag att Clara ligger högt. Precis som sonen gjorde. Ligger hon kvar där inom några veckor och inte sjunker ner lutar det åt snitt igen. Ingen idé att köra igång med marathonförlossning på flera dygn om barnet ändå ligger alldeles för högt för att kunna komma ut. Nä, det ligger väl lite i det... Och igångsättning är tydligen inte att rekommendera med min blodtryckshistoria.

Nåja. Borde boka tid på förlossningen för "förlossningsplanering" inom några veckor. Snitt, igångsättning eller vaginalt... Det är frågan.

Inga kommentarer: