26 juni 2009

Barnmorska bokad

I den här delen av världen träffar man läkare under graviditeten, barnläkare när barnet är fött och barnmorskor har man till hembesök så man får lite extra omsorg. Ungefär så ialla fall. Man har rätt till minst tio hembesök, men efter min senaste förlossning tyckte jag det räckte med två. Jag tyckte mest barnmorskan kom och störde och allt fungerade så bra, så jag avbokade resten av besöken.
Nu har jag ialla fall bokat en ny barnmorska som jag tror är bra. Hon kommer någon dag efter jag kommit hem från sjukhuset och kollar så snittet läker ordentligt, visar några lätta övningar jag kan börja med hemma för att komma i form, svarar på ev frågor och ser till så att Clara mår bra.
Får se om jag tröttnar på henne lika snabbt som den förra.... ;-)

Jag har även bokat gymnastik för nyförlösta som börjar i oktober. Blir ett bra sätt att komma igång med träningen på ett mjukt sätt. :-)

1 kommentar:

zygoten sa...

Så bra att du föregår med gott exempel beträffande träningen. Vi har ju sagt att vi ska kämpa på tillsammans för att komma i form igen. 28 dagar kvar det är ju inte klokt:-) Trevlig helg! /Z