01 maj 2009

Veckans läkarbesök

Hade ett tryck på 170/110 vid första mätningen, 150/100 ett par minuter senare och 140/90 efter ultraljudet någon halvtimma senare. Tidigare idag hade jag så lågt som 116/65 och tydligen är de där extrema växlingarna inte så... ehh... lyckade? Om man medicinerar mig är risken stor att hela kurvan trycks neråt och inte bara plattas ut. Och då blir ju trycket (både för mig, men framförallt för bebisen) alldeles för lågt emellanåt.
Det fanns äggvita i urinen som vanligt, men bara +1, så det får anses okej.
Lämnade även blodprov för att kolla sköldkörteln.

I bilen på hemvägen fick jag hjärtklappning igen och mätte ett undertryck på 119 (nytt rekord...) och en vilopuls på 174. Tjosan. Nu ska jag ringa kardiologen för att boka tid där.

Men viktigast av allt: Lilltjejen växer jättebra, väger nu 850 gram, har god blodgenomströmning och mår utmärkt.

2 kommentarer:

zygoten sa...

Usch, så jobbigt du har det med alla kontroller.... Positivt i allt elände är ju att lilltjejen verkar må bra. 850 g, visst är det fantastiskt!! Trevlig helg/ kram z

Anonym sa...

Skönt att lilltjejen mår bra, men väldigt tråkigt att inte du gör det! Var rädd om dig vännen. Kramar i massor