15 maj 2009

Halsbränna

Jag har rätt mycket halsbränna nu och det är naturligtvis lite obehagligt. Jag sökte därför på nätet om ev sätt att lindra det och hittade följande:

Halsbränna svider och bränner i bröstet och du får sura uppstötningar. Det är ofarligt i de flesta fall och du kan bli bättre med förändrade levnadsvanor. Kontakta akutmottagningen om du har svåra magsmärtor eller har kräkningar som liknar kaffesump.

Va?!? Kräkningar som liknar kaffesump? I vilket avseende då? Färgen? Konsistensen? Smaken?
Jag fick faktiskt upp lunchen i eftermiddags, men något kaffesumpsliknande var det inte tal om...

Nåja, får kanske utöka min pillerdos med ett halsbrännepiller framöver då. Får höra med läkaren nästa vecka.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kaffesump??? Hur är den smaken? Mycket konstig jämförelse måste jag säga.

Så tråkigt att du också har mycket halsbränna, det är inget kul alls...

KRAM

zygoten sa...

Det är färgen som avses, kan tyda på blödning om det har utseende av kaffesump. Halsbränna är verkligen ingen höjdare, hoppas det blir bättre snart. /z

Anonym sa...

Tack Zygoten för att du upplyser även mig:) Kram till er båda

Signora sa...

Aha! Därav kaffesump alltså!
Sist jag var gravid kräktes jag svart en gång och blev helt skräckslagen - tills jag kom ihåg att jag hade ätit en hel påse lakrits en strund innan... :-)