05 maj 2009

Det har gått långt...

...när man tycker det känns knasigare att visa brösten för en kvinnlig kardiolog än att visa underlivet för en manlig gynekolog. :-o
Jag kan inte ens räkna hur många gynundersökningar jag gjort senaste året (ett 30-tal kanske?) och det bekommer mig inte det minsta. Men att ta av bh´n och blotta två gigantiska graviditetsbröst kändes naknare.

Nåja, dagens besök hos kardiologen visade ialla fall att mitt hjärta är som det ska. Skönt! Läkaren sa att jag naturligtvis ska ha ordentlig koll på mitt blodtryck, men i hennes värld var det nog inte så illa. Hjärtat var ju "perfekt". :-)
Tydligen är det ju rätt vanligt att man får hjärtklappning under graviditeten och hon tipsade om att man skulle äta en banan när det hände, för kalciumet lugnar ner hjärtat i så fall. Magnesiumtabletter kunde tydligen också ha en viss effekt. Bra att veta. :-)

2 kommentarer:

KaKi sa...

Haha... Det där känner jag igen. Jag känner mig inte naken så länge tröjan är på. Helt klart redo att föra seriösa samtal iklädd blus och strumpor. Sist jag var hos läkare hade jag luftrörsbekymmer och vid orden "då kan du ta av dig..." hann jag börja knäppa upp bältet innan jag insåg att han förmodligen menade tröjan. Nåja...

MochM sa...

Perfekt hjärta är ett bra betyg! :o)