20 maj 2009

Långa ben

Mina ben har vuxit! De är så långa att det är svårt att få tag på smalbenen när det är dags för rakning. Jag måste lirka upp ena benet mot väggen i duschen och ta spjärn med ryggen mot motsatt vägg för att komma åt dem. Men nu har jag just upptäkt att om jag istället använder mig av badkaret fungerar det bättre. Själva jag får stanna utanför, medan ett ben i taget blir kallat till rakning i karet. Det funkar okej.
Att måla tånaglarna är ännu mer komplicerat. Det kräver även en toalettstol, förmåga att hålla andan och snabbt arbete.
Fila fötterna...? Äh, jag är ju redan gift! ;-)

2 kommentarer:

zygoten sa...

HAHAHA:-), jag känner igen mig så väl! Häromdagen fick jag upplysa maken om att hjälpa mig att hålla koll på bikinilinjen nu när säsongen börjar. Vill ju inte gärna gå runt som en Babuschka på låren;-) Tånaglarna kämpar jag också med, men snart får det nog vara naturellt... /z

MochM sa...

Hahaha! Ja jag upplevde det där första gången häromdagen. Raka benen, puh... Knäppa på sig sandaletterna med jeans som skär in i magen var också en redig pärs...
Blir väl slipin och håriga ben snart... Haha!