09 mars 2009

Läkarbesök och väntan på kläder

Idag var det läkarbesök igen. Allt ser ut precis som det ska och vår lilla pärla är nu ungefär 19 cm lång och väger 250 gram.

Själv kräks jag mer igen. Men kanske är det magsjuka för resten av familjen har varit dålig i magen (fast i andra riktningen)? Idag kräktes jag för öppen ridå på gågatan när jag gick från läkaren. Läcker tjej... Men vad gör man? Man ställer sig ju liksom inte och torkar på gatan.

De beställda gravidkläderna har tyvärr inte dykt upp än. Jag hade beställt dem till mina föräldrars adress i Sverige, men de hann inte komma innan jag åkte därifrån igen. Nu har de dock kommit, till mina föräldrar. Dvs de måste ta sig iväg till posten och skicka hit dem. Hoppas det inte tar så lång tid. Jag lovar ialla fall att komma med en utvärdering och modevisning när jag fått dem. Någon annan som kan bidra med klädshow så länge? Eller kanske en bild på växande mage?

Kram till er mina vänner!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men visst är det mysigt att spy sådär ute, hehe. Jag gjorde det några gånger förra graviditeten (den här gången har jag ju sluppit kräkor *peppar peppar ta i trä*) och det känns ju inte helt roligt att kräkas ner någons buskar när man är ute och går eller så. Men vad gör man?? :o)

MochM sa...

Nu borde det snart vara dags för modevisning! ;o)
m.