24 mars 2009

Klartecken

Idag var jag tillbaka hos läkaren med en liten burk morgonurin. (Att mamma kissar i en burk är förresten det roligaste sonen vet. Helknasigt, ju!) Efter lite väntan kom jag in till läkaren som meddelade att jag haft antydningar till pre-eklampsie, men att urinprovet idag var okej igen. I fortsättningen blir det koll var 2-3 vecka och under den kommande resan (drygt en manad) far jag själv halla koll pa mitt blodtryck med en blodtrycksmätare.
Men klartecken för att resa iväg fick jag ialla fall. Skönt. Pre-eklampsie verkar ju vara rätt läskiga saker.

3 kommentarer:

zygoten sa...

Så skönt! Hoppas det håller sig stabilt. Hoppas det är en trevlig resa ni har framför er:-) /Z

MochM sa...

Usch ja, läste precis en bok där en av huvudpersonerna råkar ut för det. Verkar lite otäckt. Skönt att det såg bra ut nu, hoppas det fortsätter så.

Förstår sonens förundran över att mamma kissar i burk. Det är ju inte helt normalt! :o)

Kram m.

Anonym sa...

Så skönt att provet var bra. Skönt också att de kollar upp dig regelbundet. Ha en underbar resa!!! KRAM