07 juli 2009

Ropa hej...

...innan man är över bäcken ska man som bekant inte. Idag har jag varit illamående, hulkat över toaletten, darrat och för första gången på många veckor haft ett blodtryck som varit uppe på 155/105. Allt tecken på tilltagande havandeskapsförgiftning alltså.
Nu har blodtrycket gått ner igen och jag mår bättre igen. Men 17 dagar till... Tja, än så länge kan jag hålla spänningen uppe ett tag till.
Nu ska jag ialla fall skriva en lista på vad jag ska ha med till sjukhuset när det är dags och vad sonen ska ha med sig samma dag. Så är jag åtminstone lite förberedd.

2 kommentarer:

MochM sa...

Men usch vad hemskt. Hoppas du snart får må bättre! Sjutton dagar. Tänk så lite det lät i början och så långt det låter nu...

zygoten sa...

Det låter jobbigt, hoppas det vänder snart. Vilka ovissa dagar vi har nu om än av helt olika anledningar. /Z