08 juli 2009

Handikappad elefant

Det är jag, det. Så känns det ialla fall. Jag är inte bara stor och klumpig, jag är nästan orörlig också.
Och hur jag än vänder och vrider på det så väger jag nästan 20 kg mer än före första graviditeten. Vid gårdagens vägning visade vågen på 79 kg (inkl jeans och andra kläder och inklusive sista tidens svullnad, men ändå). Innan första graviditeten vägde jag alltid 58-60 kg. Efter graviditeten hamnade jag på 62 kg. I början av den här graviditeten gick jag upp rätt snabbt i vikt och sedan lugnade det sig. Men ändå. 20 kg ska bort. Hälften kanske försvinner vid förlossningen. Lite till de första veckorna. Ytterligare en del genom amningen. Men resten. 5-6 tuffa kilon kanske som måste kämpas bort. Det känns som att jag aldrig kommer komma i form igen.
Lyckligtvis tycker maken fortfarande att jag är rätt okej och tom sexig. Undrar vilken värld han lever i...? ;-) Själv tycker jag att mina bröst är näst intill groteska och vill knappt se mig själv naken längre.
Men, men... 16 dagar till. Sedan börjar hårdträningen! ;-)

2 kommentarer:

MochM sa...

Hihi, ja man undrar lite vilken verklighetsuppfattning dom har, männen. Antingen är dom bara helt skeva, eller så säger dom att man är fin bara för att vara snäll. För särskilt fin känner man sig ju inte själv! :o)
Nedräkning nu! 16 dagar. Wow!

Anonym sa...

Jag tror nästan att det är tvärtom och att det är vi som är för hårda mot oss själva och är självkritiska medan männen ser oss som vi är och tycker om det de ser. Kram