10 juli 2009

Nu då?

I måndags sa min läkare att om jag får huvudvärk eller märker att något annat händer så ska jag komma in till henne eller åka till sjukhuset. Naturligtvis vaknade jag med huvudvärk igår... Under förmiddagen hade jag även en blodtryckstopp på 155/104, vilket jag inte haft på lääänge. Det gick dock ner igen och huvudvärken var inte extrem. När jag ändå var i stan gick jag upp till min läkare för att lämna ett urinprov ändå, men det visade sig att hon hade stängt igår. Nåja. Ingen fara på taket. Blodtrycket hade ju gått ner igen och några paracetamol höll huvudvärken på okej nivå.

I går kväll när jag gick och la mig hade jag dock fortfarande huvudvärk och blodtrycket var uppe på 140/102. Tog två paracetamol och gick och la mig. Under natten höll huvudvärken i sig och när jag vaknade vid 6-tiden var blodtrycket 144/110. Inte så bra som morgontryck. Paracetamol hjälper inte, annat än att det verkar som att det sänker blodtrycket något? Kan det stämma? Nu, två timmar senare, har jag fortfarande huvudvärk och blodtrycket ligger runt 130/90. Nu blir det läkarbesök på förmiddagen så får vi se vad hon säger - och om det finns någon äggvita. Kanske blir det en sväng till sjukhuset i eftermiddag? Kanske blir det kejsarsnitt? Kanske får jag åka hem igen? Kanske blir jag inlagd för observation?

Rationell som man är (???) har jag gått upp för att starta en maskin tvätt så att jag har kläder att ha på mig efter ett snitt. De amnings-bh jag beställt har inte kommit än. Det känns som det mest akuta. Annars fixar sig resten. OM det skulle vara dags nu. Fast det är det nog inte. Eller?

1 kommentar:

zygoten sa...

Synd att du inte mår bra, men spännande också om lilla Clara ska få komma ut. Lycka till idag! Kram z