12 augusti 2008

Överstimulerad

Efter att ha sprutat utan problem eller biverkningar i tio dagar var det vul och blodprov idag. Vulet visade "vansinnigt många äggblåsor!" och blodprovet visade mycket riktigt på överstimulering. Mitt värde ligger på 5000 istället för önskade 2000. Skit. Överläkaren ringde just och berättade om läget och rekommenderade oss att göra äggplock redan på torsdag, befrukta de ägg som är tillräckligt mogna med icsi, men sedan frysa ner alla och inte göra någon ET den här cykeln. En återföring och en därpå följande graviditet hade tydligen varit mycket riskabelt och troligen medfört lång sjukhusvistelse. Skit igen.

Jag som hela tiden tyckt att allting gått så strålande, jag har mått perfekt, inte haft några biverkningar och allt har varit helt odramatiskt. Och så blir jag överstimulerad utan att ens märka det. Skit.

Förutom att det är skit att det inte blir någon ET till helgen är det ju också skit att man har sämre chanser vid ett FET samt att jag i oktober (som är tänkt för FET) kommer vara bortrest i minst en vecka. Skit, skit, skit.

Jag har varit så positiv och glad hela den här perioden. Nu känns det... snopet. Trist. Tillbaka i väntkuren. Blir inga barn i maj för vår del. Istället sitter jag här med ordinationen "Drick MINST 3 liter vatten om dagen!" och lite skrämselhicka efter läkarens beskrivning om vad som hotar iom överstimulerig.

Skit.

1 kommentar:

Anonym sa...

Näää, så tråkigt!! Jag är lite orolig för överstimulering då jag en gång fick tre mogna äggblåsor plus några mindre på lägsta dosen Pergotime.
Nu verkar det strula för oss också, för CvL hade fullt v 36 då vi prel skulle göra ÄP... Blä!