18 augusti 2008

Mer siffror


Idag pratade jag med kliniken och fick lite mer information. Rätt nedslående sådan. Vår statistik ser nämligen ut så här:

Drygt 40 punkterade folliklar innehöll 35 äggceller, varav 31 var mogna. Hurra! (Så långt.) På dessa 31 äggceller gjorde man icsi, men trots det befruktades endast 6 av dem och dessa frystes in direkt. 70% av äggen överlever upptining vilket innebär att 4 borde klara sig. Efterssom de måste frysas in direkt vet man inte om de kommer dela sig när de tinas. Vid en ev återföring har jag slutligen 20% chans att bli gravid.
Taskiga odds. Det lär alltså bli två FET och sedan en ny IVF-process. Rent statistiskt. Så nu känner jag mig helt ledsen och nedslagen. Jag skulle ju bli gravid den här månaden. Vad hände med den planen? Vi som hade "sååå goda chanser" och "säkerligen inte skulle behöva göra ivf flera gånger". Nähä.

De skulle skicka den nya planen och recept till mig och på mensens första dag ska jag börja med några piller som ska bygga upp slemhinnan. Tur i den jävla oturen ialla fall att det bara är sisådär två veckor tills dess, så att det händer något ialla fall. Att inte göra någonting och bara vänta gör mig... osympatisk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hittade hit via MochM och önskar att jag had något bra att skriva. Det är en djungel med all statistik och siffror så man blir ju helt snurrig. Jag hoppas i alla fall att ni bara behöver göra ett FET och sen är klara.

Själv har jag äggplock imorgon och är som vanligt riktigt nervös...

Anonym sa...

Det måste var världens antiklimax att det inte blev något ET. Tänk att man aldrig kan vara säker på något i den här "branschen". Jag håller tummarna för att tiden inte ska kännas allt för lång fram till FET. kram!