20 augusti 2008

Ägg


Inatt låg jag vaken (efter att rackarungen här hemma hade väckt mig och ville ha välling) och funderade. Efterssom jag plockades på 35 ägg och man bara har en viss mängd äggceller att tillgå i sitt liv så måste det ju innebära att jag härmed brännt tre års äggproduktion?!?! Shit. Och därmed har kortare tid på mig att bli gravid och plötsligt är tre år närmare klimakteriet än jag var för bara en månad sedan!?!

Men å andra sidan åt jag p-piller i 8 år. Då har man ju (väl?) ingen ägglossning och det skulle i så fall innebära att jag faktiskt har sparat sisådär 96 ägg.

Eller? Funkar det verkligen så? Smart! I så fall borde man ju uppmana alla tonåringar att börja äta p-piller så tidigt som möjligt för att ha några ägg kvar till framtida ivf-processer...

Inga kommentarer: