13 augusti 2008

Imorgon

Imorgon kl 8.00 är det dags. Vi har 1 1/2 timmas resväg dit så det blir att gå upp tidigt, skaka liv i lilla sonen och sätta sig i rusningstrafiken.
Igår tog jag äl-sprutan och den är verkligen inte är mycket att orda om. Ialla fall inte så länge maken sticker. :-) (När jag stack mig själv vid första inseminationen lyckades jag däremot svimma. Hahaha! Men knappast av smärta, får jag väl tillägga om någon läser som ännu inte tagit den.) Den gjorde tom mindre ont än Gonalen, så än så länge är hela ivf-processen smärtfri. Och det vågar jag mig på att skriva dagen före äl.....

Nåja, i den här delen av världen sker äp under narkos så jag lär inte känna något under själva plocket ialla fall. Efter möjligen. Men hur illa kan det vara? Narkosen i sig tycker jag dock är lite läskig. Tänk om jag blir överdoserad även av den och aldrig vaknar igen?!??!?! Scary!

Att det sedan inte blir någon ET två dagar senare känns verkligen trist. Från att ha varit helt positiv den här perioden så rasade jag fullständigt i humöret igår. Nu går tankarna mest i stil med; Äggen plockas för tidigt, kanske blir det inga som är mogna. Kanske finns inga som är bra nog att frysa. Undrar hur lång tid det tar innan jag får mens och därmed kan planera in FET? Undrar om något ägg klarar upptiningen eller om vi får börja om helt från början igen? Undrar hur jag ska göra med den planerade resan i början av oktober?
Undrar NÄR jag blir gravid???

Men först är det som sagt dags för äggplock. Om sisådär 12 timmar.

Inga kommentarer: