14 augusti 2008

35

35. Vadå 35? 35 år gamla slitna äggstockar? 35 personer före mig till äggplocket idag? 35 minuters plåga med att punktera blåsorna?
Nope. 35 utplockade ägg. 35. TRETTIOFEM?!?! Det kan man väl för farao inte ha?!? Jag har läst om tjejer som har runt 20, och det är mycket. Men 35 är ju nästan löjligt.
Med tanke på det resultatet är jag väldigt glad att ingreppet skedde under narkos. Tror det hade blivit jobbigt annars. Under eftermiddagen har jag legat och sovit, läst och ätit godis och haft lite värk i magen. Tacka sjutton för det när livmodern känns som en sladdrig darttavla.

Som läkaren tidigare meddelat blir det ingen ET nu utan jag får vänta tills kroppen är som den ska igen. Men imorgon förmiddag får jag ialla fall veta huruvida de 35 små rackarna varit tillräckligt stora för att kunna befruktas eller om hela processen måste starta om från början.

35. Det blir en stooor familj. ;-)

/Värphönan

1 kommentar:

Anonym sa...

Holy shit! 35!! Det är ju hur många som helst och i det läget låter det som en bra idé att låta din livmoder återhämta sig lite innan ET. Men jag förstår att det känns lite snopet.
Kram!