13 februari 2009

Läkarbesök

Idag har jag varit på kontroll igen. Vårt lilla pyre mår utmärkt och är drygt en decimeter från huvud till rumpa. Tydligen mäter de egentligen inte det måttet i den här fasen, efterssom barnet ofta ligger böjt som i en halvcirkel nu. Alla andra mått som huvudets omkrets, lårbenet osv var helt perfekta. Fingrar, tår, revben, mage, hjärta, ansikte och allt annat är PRECIS SOM DET SKA! Hurra! 130 gram väger den lilla tydligen. Mig glömde de dock väga idag. Så synd, så synd... ;-)

Själv mår jag bra, blodtrycket var på perfekta (för mig ialla fall) 120/80, illamåendet är i princip borta, huvudvärken är borta och foglossningen är inte så dramatisk längre.
Nu stundar njutningsperioden! :-)

3 kommentarer:

zygoten sa...

Låter ju helt perfekt, grattis! Skönt att få lite bekräftelse att allt står rätt till och att du börjar må bättre. Skönt att slippa vägningen. Jag tycker viktuppgången är jobbigare än jag trodde. Inte för att jag gått upp jättemycket men siffrorna jag ser på vågen är så förknippade m ågren... kram z

MochM sa...

Skönt att allt såg bra ut med liten och härligt att du mår fint igen!
Kram m.

Anonym sa...

Så härligt, grattis! Skönt att du nu mår bättre och är inne i njutningsperioden:)

KRAM