06 juli 2008

Siffror

Jag räknar och räknar. Cykeldagar, datum, veckor och månader. Jag vet inte hur lång tid nedreglering brukar ta, men hinner man det på 17 dagar och sedan kan börja spruta skulle jag nog kunna göra äggplock någon gång i mitten av augusti redan. Det är ju lite beroende på resan som vi är iväg på i 3-11 augusti. *räknar och räknar...*
Jag börjar spraya 17 juli. Om jag hinner bli ordentligt nedreglerad innan vi åker den 3 augusti, så kan jag väl börja spruta under resan, så att jag kommer tillbaka för kontroll (någon gång cykeldag 9-11?) typ 12 augusti och äp några dagar senare?
Äh. Idiotiskt att räkna när man inte ens vet hur lång tid nedregleringen tar - jag vet...

Andra intressanta siffror är statistik. Kliniken vi går på har noga redovisat sin statistik på korsen och tvärsen och om jag läst ordentligt, så... ja, då ser det faktiskt inte så tokigt ut:
Först och främst ska vi göra icsi som innebär att vi har 95% chans till återföring.
Kliniken har en genomsnittlig graviditetskvot på 35% (bland de högsta i Europa). I min ålderskategori är det tom 39,8% för ET. FET har en graviditetskvot på 24%.
Vid ET av två embryon är genomsnittliga graviditetskvoten 37,9% (sammanlagt för alla åldrar, så där kanske min åldersgrupp är ännu lite högre). Och det bästa av allt - vi räknas som ett "särskilt gynnsamt fall" efterssom vi redan har ett barn som vi fått på egen hand.

Snygga siffror, va? Jag är ju så gott som gravid redan nu!!! :-D

Inga kommentarer: