18 augusti 2009

Tänk ändå...

Tänk ändå. Tänk att alla de där sprutorna, sprayet, vagitorer, äggplock, återföringar och allt vad det nu var faktiskt blev en liten flicka. Vår lilla flicka! Tänk att jag såg henne första gången när hon bestod av fyra celler. Tänk att hon klarade sig då och under hela graviditeten. Tänk att hon finns nu. Att hon ligger uppe i sin säng och sover just nu. Tänk att det blev precis som vi hoppades.

Ivf-behandlingen känns så avlägsen. Ljusår bort i tiden. Och fullständigt irrelevant. HUR jag blev gravid spelar ju ingen roll. ATT jag blev det betyder allt.

Om någon som har en ivf-behandling framför sig läser det här - någon som undrar om de orkar, om de vågar - så hoppas jag att bloggen kan bidra med en gnutta hopp. Hopp om att orka stå ut, hopp om att det faktiskt inte behöver vara så dramatiskt, hopp om att faktiskt inte behöva lida och gråta sig igenom en ivf-behandling. Hopp om att lyckas.

Jag avslutar min blogg nu och tackar för alla fina kommentarer jag fått under den här tiden. Jag önskar er alla stort lycka till!

5 kommentarer:

MochM sa...

Åh Signora! Jag kommer sakna dig!
Och tack för uppmuntrande kommentar hos mig. Skönt att höra lite positivt pepp också och inte bara varningar!
Varma kramar, m.

Anonym sa...

Javisst är det underbart att det funkar och det har vi ju båda ett levande, underbart bevis på:)

Personligen så känns det sorgligt att du slutar att blogga, du har ju blivit en kär vän på nätet och jag kommer att sakna dig i massor:(

Om du väljer att skriva någon annanstans i framtiden så hör gärna av dig.

Många krmar till dig, Clara och resten av familjen från mig och Molly!!!

zygoten sa...

Känner som du otrolig tacksamhet över att ha fått vår älskade dotter och hur hon blev till har flyttat sig långt bak i medvetandet. Kommer sakna att få följa er, men jag förstår.
Tack själv fina Signora för allt stöd du gett mig under denna tiden. Önskar er all lycka framöver! Kanske hörs vi igen i cyberrymden någon gång. Kramar Zygoten

Eludie sa...

Underbara saga med underbar, ny, början! Jag hoppas att jag får följa med om du väljer att börja blogga igen, på nytt, någon annanstans.

Varma kramar och tack!

Jeane Quidote sa...

Hej!
Jag är någon som har en IVF-behandling framför mig (eller jag är mitt i en och ska förhoppningsvis göra mitt första äggplock nästa vecka) Jag är väldigt glad för dina ord.
Lycka till med din nya familjemedlem!